Verzending en retour

Verzending

 

Bestellingen geplaatst op maandag t/m donderdag voor 14.30 uur worden indien gewenst dezelfde dag nog via PostNL verzonden

Medica Natura is op de volgende feestdagen gesloten: Goede vrijdag en Pasen, Hemelvaart, Koningsdag, Pinksteren en tussen Kerst en Nieuwjaar, wij zijn dan niet bereikbaar en versturen dan geen bestellingen. 



PostNL biedt u:

  • Een betrouwbare levering binnen doorgaans 48 uur.
  • Pakket volgen met Track & Trace.
  • Zelf een keuze maken voor een aflevermoment. 
  • Zelf een keuze maken voor een tweede bezorgafspraak.
  • Zelf een keuze maken voor een afhaallocatie, ook in België.
  • Uw afhaallocatie bewaart uw pakket 5 werkdagen voordat het weer retour gaat naar Medica Natura.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Retourneren

 

Herroepingsrecht - retourneren 

Dit recht is van toepassing. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na uw annulering en ontvangst van het Medica Natura retourformulier nogmaals 14 dagen om uw bestelling of product retour te sturen. Wanneer u de gehele bestelling wenst te retourneren krijgt u het aankoopbedrag van de gehele bestelling gecrediteerd. Wenst u een deel van de bestelling te retourneren dan krijgt u enkel de kosten van de te retourneren producten gecrediteerd. De verzendkosten voor het retourneren van de bestelling of een deel van de bestelling zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen voor leveringen binnen Nederland 5,25 euro incl. btw. Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd kunnen worden, ongesealde producten kunnen niet geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. Binnen uiterlijk 14 dagen zal Medica Natura na ontvangst van de annulering het verschuldigde orderbedrag overmaken naar het rekeningnummer waar de bestelling mee is betaald, mits de bestelling reeds in goede orde retour ontvangen is. Lees verder op deze pagina voor meer informatie over de retourprocedure.

 

Retourprodecure

Medica Natura besteedt de grootse zorg aan de kwaliteit van haar producten en de verzending ervan. Als u een product desondanks niet in juiste staat heeft ontvangen, of u een product om een andere reden wilt retourneren, dient u hiervoor een retourverzoek in te dienen. U kunt ons bellen of een bericht sturen via het contactformulier of een e-mail sturen naar info@medica-natura.nl. Wij vragen altijd om het ordernummer en de reden van retournering aan te geven. Vervolgens ontvangt u per e-mail van ons een “retourformulier”. De retourzending kunt u voorzien van dit volledig ingevuld retourformulier. De retourbestelling dient ons in goede orde te bereiken, zorg daarom voor een degelijke verpakking zodat uw zending tijdens het transport niet beschadigt. 

  

 

Verkeerde levering of gebreken

Indien binnen 14 dagen na ontvangst het product gebreken blijkt te vertonen, of de geleverde producten anders zijn dan het bestelde, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag terug of kosteloos een vervangend product opgestuurd. U dient daarvoor wel aantoonbaar te kunnen maken dat u de producten direct bij Medica Natura zelf heeft aangeschaft. Is dit niet het geval, dan raden wij u aan contact op te nemen met de betreffende partij waar u de producten heeft aangeschaft.

U heeft na melding van een verkeerde levering 14 dagen om uw product kosteloos retour te sturen, wij zullen vervolgens verzendkostenvrij het juiste product opsturen.

Indien het een schade betreft, kunt u kosteloos een vervangend product ontvangen. Het is wel van belang om deze schade eerst aan te tonen door middel van foto's. Indien het vermoeden bestaat dat het gebrek aan het product aan u te wijten is, is Medica Natura niet gehouden de kosten van het product te vergoeden.

De consument is altijd gehouden binnen een redelijke termijn, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, melding te doen van de constatering van het gebrek of verkeerd geleverd product.

Bij gebreken aan producten vraagt Eidon® om altijd het bestelnummer van de bestelling plus het batchnummer en de houdbaarheidsdatum van het product door te geven en foto's te tonen van de beschadigde producten. Lees verder op deze pagina voor meer informatie over schade bij geleverde producten.

 

Wat te doen bij schade

Indien blijkt dat een product beschadigd is nadat u het pakket heeft aangenomen en geopend, dan vragen wij u om daar direct bij ons een melding van te maken. Voor het melden van de schade verzoeken wij u om ons enkele foto's te mailen:

  •         1 foto van de buitenverpakking met het verzendlabel en eventuele zichtbare schade;
  •         1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud, de schade en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn en
  •         3 foto’s van de artikelen: 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto's van het beschadigde product ofwel producten.

 

 

 

Het omruilen van goederen  

Het omruilen van (verkeerd) bestelde producten wordt volgens de wet gezien als een retour en gelijktijdig een nieuwe bestelling. Dit houdt in dat indien u een verkeerd product heeft besteld, of indien u om andere redenen het product wenst om te ruilen, u de retourkosten van 5,25 euro incl. btw van deze aankoop en de kosten van de heenzending (ook 5,25 euro incl. btw) van de nieuwe bestelling zelf dient te betalen*. Wel is het mogelijk dat u afhankelijk van de grootte van uw nieuwe bestelling de verzendkosten van deze aankoop vergoed krijgt. Het verzoek tot omruilen van een bestelling kan tot 14 dagen na ontvangst plaatsvinden. Wij raden u aan om in het geval dat u de producten wenst om te ruilen, contact met ons op te nemen. Dat kan per mail door een e-mailbericht te sturen via het contactformulier dat u rechtsboven in uw scherm kunt vinden onder het kopje Contact, of door te bellen naar 0512-540684. Alleen gesealde en onbeschadigde producten kunnen worden omgeruild.

* Voor zendingen buiten Nederland gelden andere tarieven.